A 2022 szeptemberétől érvényes mintatantervek az alábbi listát kibontva tanulmányozhatók. A tábláatokban alkalmazott jelölések magyarázata a lista alatt található.
A 2022. szeptembere előtt beíratkozottak számára a mintatantervek a kar régi weboldalán → illetve a belépés évében érvényes mintantervet az adott év tanulmányi tájékoztatójában → találhatók meg.
A szakirányú továbbképzések tantervei az egyes képzések leírásánál találhatók meg.
Erdőmérnök MSc (osztatlan)
Képzés neve: erdőmérnöki mesterszak (osztatlan)
Képzési szint: mester (magister, master, MSc)
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Dr. Kovács Gábor
Félévszám: 10
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: nappali
Szakképzettség megnevezése: okleveles erdőmérnök
megszerzendő kreditek: 300
Érvényessége: 2022. szeptemberétől
Fél- |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra | Előkövetel- mény(ek) |
Megjegyzés | |||||
heti | fél- évi |
||||||||
ea. | gy. | ||||||||
1. | Ábrázolástechnikai alapok | 5 | F | A | 5 | ||||
Gerinces állattan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Kémia | 6 | V | A | 4 | 3 | ||||
Matematika | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Növényanatómia és élettan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Erdészeti ágazati alapismeretek | 4 | F | B | 2 | 2 | ||||
Testnevelés I. | 0 | A | K | 2 | |||||
2. | Alkalmazott matematika és statisztika | 5 | V | A | 2 | 2 | |||
Általános földtan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Bioklimatológia és éghajlatváltozás | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Mérnöki és műszaki ismeretek | 5 | V | A | 2 | 3 | ||||
Növényismeret | 5 | V | A | 2 | 3 | Növényanatómia és élettan | |||
Szabadon válaszható tárgy(ak) | 4 | C | |||||||
Testnevelés II. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés I. | ||||
3. | Dendrológia | 5 | V | A | 2 | 4 | Növényismeret | ||
Geoinformatika | 5 | V | A | 2 | 3 | ||||
Gerinctelen álattan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Ökológia | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Talajtan | 5 | V | A | 2 | 2 | Általános földtan ÉS Kémia | |||
Vadászattan | 5 | V | A | 2 | 2 | Gerinces álattan | |||
Idegen nyelv I. | 0 | A | K | 4 | Elismerhető B2 szintű C típusú nyelvvizsga alapján | ||||
Testnevelés III. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés II. | ||||
4. | Erdészeti termőhelyismerettan | 5 | V | A | 2 | 2 | Dendrológia ÉS Talajtan ÉS Bioklimatológia és éghajlatváltozás | ||
Erdőbecsléstan és faterméstan | 5 | V | A | 2 | 2 | Dendrológia ÉS Alkalmazott matematika és statisztika | |||
Erdőismerettan | 5 | V | A | 2 | 3 | Dendrológia | |||
Faanyagismeret | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Geodézia | 5 | V | A | 2 | 3 | Geoinformatika ÉS Matematika | |||
Növénytársulástan | 5 | V | A | 2 | 3 | Dendrológia ÉS Talajtan | |||
Idegen nyelv II. | 0 | A | K | 4 | Idegen nyelv I. | Elismerhető B2 szintű C típusú nyelvvizsga alapján | |||
Testnevelés IV. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés III. | ||||
5. | Erdészeti növénykórtan | 5 | V | A | 2 | 2 | Gerinctelen állattan ÉS Dendrológia | ||
Erdőhasználat I. | 5 | V | A | 2 | 3 | ||||
Erdőművelés I. | 5 | V | A | 2 | 2 | Növénytársulástan | |||
Fotogrammetria és távérzékelés | 4 | V | A | 2 | 2 | Geodézia ÉS Mérnöki és műszaki ismeretek | |||
Vállalat és vállalkozásgazdaságtani alapismeretek | 4 | V | A | 2 | 2 | ||||
Zöld szaknyelv I. | 3 | F | A | 4 | Erdőismerettan ÉS Idegen nyelv II. | ||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 4 | C | |||||||
6. | Erdészeti gépek és alkalmazásuk | 4 | V | A | 2 | 3 | Erdőhasználat I. | ||
Erdőhasználat II. | 4 | V | A | 2 | 3 | Erdőhasználat I. | |||
Erdőművelés II. | 4 | V | A | 2 | 2 | Erdőművelés I. | |||
Erdőrendezés I. | 4 | V | A | 2 | 2 | Erdőbecslés és faterméstan | |||
Erdővédelem | 4 | V | A | 2 | 3 | Erdészeti növénykórtan | |||
Vezetés és szervezés | 4 | V | A | 1 | 2 | ||||
Zöld szaknyelv II. | 3 | F | A | 4 | Zöld szaknyelv I. | ||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 3 | C | |||||||
7. | Erdészeti utak tervezése, építése és fenntartása | 5 | V | A | 2 | 3 | Ábrázolástechnikai alapok ÉS Geodézia | ||
Erdőrendezés II. | 4 | V | A | 2 | 2 | Erdőrendezés I. | |||
Hidrológia és vízgazdálkodástan | 5 | V | A | 2 | 2 | Fotogrammetria és távérzékelés ÉS Bioklimatológia és klímaváltozás | |||
Pénzügyi, számviteli és adózási ismeretek | 4 | V | A | 2 | 2 | ||||
Vadgazdálkodástan | 4 | V | A | 2 | 2 | Vadászattan | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||||
Szabadon választható tárgy)ak) | 4 | C | |||||||
8. | Diplomamunka I. | 10 | F | A | 2 | ||||
Kötelezően választandó tárgyak | 20 | B | |||||||
9. | Erdészeti és vadászati üzemgazdaságtan | 3 | V | A | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | ||
Kommunikáció és konfliktuskezelés | 3 | F | A | 2 | |||||
Szakigazgatási és szakjogi ismeretek | 4 | V | A | 2 | 2 | Vezetés és szervezés | |||
Diplomamunka II. | 8 | F | A | 2 | Diplomamunka I. | ||||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 12 | B | |||||||
10. | Erdészeti építéstan | 4 | V | A | 1 | 2 | Mérnöki és műszakki ismeretek | ||
Erdőérték számítás | 3 | V | A | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | |||
Természetvédelem | 3 | V | A | 2 | 1 | Növénytársulástan | |||
Diplomamunka III. | 7 | F | A | 2 | Diplomamunka II. | ||||
Nyári gyakorlatok | 5 | F | A | 480 | Tavaszi szemeszterek után, nyaranta, több részletben teljesítendő | ||||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 9 | B | |||||||
Tantárgyakhoz kötődő komplex projektek | |||||||||
4. | Növényttan - Termőhelyismerettan - Erdőbecsléstan tanulmányút | 0 | A | K | 40 | (Erdészeti termőhelyismerettan ÉS Dendrológia ÉS Erdőbecslés és faterméstan) felvétele | |||
6. | Erdőművelés-Erdővédelem tanulmányút | 0 | A | K | 40 | (Erdőművelés I. ÉS Erdészeti növénykórtan) felvétele | |||
10. | Zárótanulmányút | 0 | A | K | 40 | Diplomaterv leadása | |||
Kötelezően választandó tárgyak és tárgycsoportok | |||||||||
Ökológiai tárgycsoport | |||||||||
T | Agrárerdészeti rendszerek | 4 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Erdészeti genetika és nemesítés | 5 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Örökerdő gazdálkodás | 4 | F | B | 2 | 2 | Erdőművelés II. | ||
T | Tájökológia és tájvédelem | 4 | F | B | 2 | 2 | |||
T | Urbánerdészet | 4 | V | B | 2 | 2 | |||
Környezet- és természetvédelmi tárgycsoport | |||||||||
T | Élőhelyvédelem | 5 | V | B | 2 | 3 | Növénytársulástan | ||
T | Környezeti hatásvizsgálatok, monitoring, adatbázisok | 3 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Környezeti kémia, levegőtisztaságvédelem, környezeti modellezés | 3 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Környezetmenedzsment és fenntarthatősági ismeretek | 3 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Természetvédelmi kezelési és fenntartási tervek | 5 | V | B | 3 | 2 | Növénytársulástan | ||
T | Védett erdők kezelése | 5 | V | B | 2 | 3 | Erdőművelés II. | ||
Vdgazdálkodási tárgycsoport |
|||||||||
Ő | Fegyvertan és ballisztika | 4 | V | B | 2 | 2 | |||
Ő | Intenzív vadgazdálkodás | 5 | V | B | 2 | 3 | Vadgazdálkodástan | ||
T | Mezőgazdasági- és élelmiszerbiztonsági ismeretek | 4 | V | B | 2 | 1 | |||
Ő | Vadbetegségek és vadhúsvizsgálat | 4 | V | B | 2 | 2 | Gerinces állattan | ||
T | Vadbiológia | 4 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Vadkárelhárítás és -becslés | 4 | V | B | 1 | 2 | Vadgazdálkodástan | ||
Műszaki tárgycsoport |
|||||||||
T | Biomassza és egyéb megújuló energiaforrások | 4 | V | B | 2 | 2 | |||
Ő | Erdészeti utak építése és fenntartása | 4 | V | B | 2 | 3 | Erdészeti utak tervezése, építése és fenntartása | ||
T | Fűrészipari termékek és műveletek | 4 | V | B | 2 | 2 | Faanyagismeret ÉS Ábrázolástechnikai alapok | ||
Ő | Környezetvédelem | 4 | V | B | 2 | 1 | |||
Ő | Talajmechanika és földművek | 4 | V | B | 2 | 2 | Mérnöki és műszaki ismeretek | ||
T | Vízépítés és vízgyűjtő-gazdálkodás | 4 | V | B | 2 | 2 | Hidrológia és vízgazdálkodástan | ||
Ökonómiai tárgycsoport | |||||||||
T | Vidékfejlesztési támogatások | 4 | F | B | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | ||
T | Bioökonómia és ágazati politika | 4 | V | B | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | ||
T | Erdészeti, vadászati turizmus és vendéglátás | 3 | V | B | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | ||
T | Erdővagyon gazdálkodás | 4 | V | B | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | ||
T | Marketing és kereskedelem | 3 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Szakágazati és társadalmi kapcsolatok | 3 | V | B | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | ||
Tehetséggondozás, mobilitás |
|||||||||
7 | Erdészeti kutatások a gyakorlatban | 4 | F | B | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | ||
T/Ő | Hallgatói tehetséggondozás | 4 | F | B | 5 | Erdőművelés I. | |||
8 | Kutatási projekt | 20 | F | B | 20 | Erdőhasználat II. ÉS Erdőművelés II. | |||
8 | Külföldi tanulmányok | 20 | F | B | 10 | 10 | Erdőhasználat II. ÉS Erdőművelés II. |
Földmérő és földrendező mérnök BSc
Képzés neve: földmérő és földrendező mérnöki
Képzési szint: alap (baccalaureus, bachelor, BSc)
Képzési terület: agrár
Képzési ág: geoinformatikai specializáció
Szakfelelős: Dr. Czimber Kornél
Félévszám: 7
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: nappali
Szakképzettség megnevezése: földmérő és földrendező mérnök
Megszerzendő kreditek: 210
Érvényessége: 2022. szeptemberétől
Fél- év |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra | Előkövetel- mény(ek) |
Megjegyzés | |||||
heti | félév | ||||||||
ea. | gy. | ||||||||
1. | Ábrázolástechnikai alapok | 5 | F | A | 5 | ||||
Kárpát-medence természeti földrajza | 4 | V | A | 2 | 2 | ||||
Matematika | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Térképtan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 4 | C | |||||||
Testnevelés I. | 0 | A | K | 2 | |||||
2. | Alkalmazott matematika és statisztika | 5 | V | A | 2 | 2 | |||
Geoadatbázis kezelés | 4 | F | A | 1 | 2 | ||||
Geodézia I. | 6 | V | A | 2 | 4 | Matematika | |||
Mérnöki és műszaki ismeretek | 5 | V | A | 2 | 3 | ||||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 4 | C | |||||||
Testnevelés II. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés I. | ||||
3. | Geodézia II. | 6 | V | A | 2 | 4 | Geodézia I. | ||
Geoinformatika I. | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Műholdas helymeghatározás | 5 | V | A | 2 | 2 | Geodézia I. | |||
Vetülettan | 5 | F | A | 2 | 2 | Matematika | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 4 | C | |||||||
Idegen nyelv I. | 0 | A | K | 4 | Elismerhető B2 szintű C típusú nyelvvizsga alapján | ||||
Testnevelés III. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés II. | ||||
4. | Fotogrammetria I. | 5 | V | A | 2 | 3 | |||
Geodéziai hálózatok | 5 | F | A | 2 | 2 | Geodézia II. | |||
Geoinformatika II. | 5 | V | A | 2 | 3 | Geoinformatika I. | |||
Ingatlan nyilvántartás | 5 | F | A | 2 | 2 | ||||
Nagyméretarányú térképezés I. | 5 | V | A | 2 | 2 | Geodézia II. | |||
Idegen nyelv II. | 0 | A | K | 4 | Idegen nyelv I. | Elismerhető B2 szintű C típusú nyelvvizsga alapján | |||
Testnevelés IV. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés III. | ||||
5. | Felsőgeodézia | 5 | V | A | 2 | 2 | Geodéziai hálózatok | ||
Fotogrammetria II. | 5 | V | A | 2 | 2 | Fotogrammetria I. | |||
Mérnökgeodézia I. | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Nagyméretarányú térképezés II. | 5 | V | A | 2 | 2 | Nagyméretarányú térképezés I. | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 8 | B | |||||||
6. | Kartográfia | 5 | F | A | 2 | 2 | |||
Mérnökgeodézia II. | 5 | V | A | 2 | 2 | Mérnökgeodézia I. | |||
Távérzékelés | 6 | V | A | 2 | 3 | Fotogrammetria II. | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 12 | B | |||||||
Szakdolgozat I. | 5 | F | A | 2 | |||||
7. | Üzemi gyakorlat | 20 | F | A | 400 | ||||
Szakdolgozat II. | 10 | F | A | 2 | Szakdolgozat I. | ||||
Tantárgyakhoz kötődő komplex projektek | |||||||||
2. | Geodézia terepgyakorlat | 0 | A | K | 80 | Geodézia I. | Egybefüggő, kéthetes | ||
4 | Felmérés terepgyakorlat | 5 | F | A | 80 | Geodéziai hálózatok | Egybefüggő, kéthetes | ||
5. | Komplex terepgyakorlat | 5 | F | A | 80 | Nagyméretarányú térképezés I. | Egybefüggő, kéthetes | ||
Kötelezően választandó tárgyak | |||||||||
Ő | Erdészeti ismeretek | 4 | V | B | 2 | 1 | |||
T | Földminősítés és földértékelés | 3 | F | B | 1 | 2 | |||
Ő | Környezetvédelem | 4 | V | B | 2 | 1 | |||
Ő | Rendszerszervezés | 4 | F | B | 1 | 2 | |||
Ő | Térinformatikai alkalmazások | 4 | F | B | 2 | 2 | |||
T | Térinformatikai menedzsment | 5 | F | B | 2 | 2 | Geoinformatika II | ||
T | Topográfia | 5 | F | B | 2 | 2 | Geodézia II. | ||
Ő | Vállalat- és vállalkozásgazdaságtani alapismeretek | 4 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Vezetés és szervezés | 4 | V | B | 1 | 2 |
Természetvédelmi mérnök BSc
Képzés neve: természetvédelmi mérnöki
Képzési szint: alap (baccalaureus, bachelor, BSc)
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Prof. dr. Bartha Dénes
Félévszám: 7
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: nappali
Szakképzettség megnevezése: természetvédelmi mérnök
Megszerzendő kreditek: 210
Érvényessége: 2022. szeptemberétől
Fél- év |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra | Előkövetel- mény(ek) |
Megjegyzés | |||||
heti | félév | ||||||||
ea. | gy. | ||||||||
1. | Alkalmazott növénytan | 5 | V | A | 2 | 2 | |||
Geoinformatika | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Gerinces állattan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Kárpát-medence természeti földrajza | 4 | V | A | 2 | 2 | ||||
Ökológia | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Természetvédelmi alapozó ismeretek | 5 | V | A | 4 | |||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 2 | C | |||||||
Testnevelés I. | 0 | A | K | 2 | |||||
2. | Etológia | 4 | V | A | |||||
Földtani és víztani értékek | 3 | V | A | 2 | 1 | Kárpát-medence természeti földrajza | |||
Gerinces állatfajok védelme | 4 | V | A | 2 | 1 | Gerinces állattan | |||
Növényismeret | 5 | V | A | 2 | 3 | Alkalmazott növénytan | |||
Termőhelyismerettan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 5 | B | |||||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 3 | C | |||||||
Testnevelés II. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés I. | ||||
3. | Erdészeti ismeretek | 4 | V | A | 2 | 1 | |||
Gerinctelen álattan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Vadászattan | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Vállalat- és vállakozásgazdaságtani alapismeretek | 4 | V | A | 2 | 2 | ||||
Vegetációismeret | 4 | V | A | 2 | 1 | Növényismeret ÉS Kárpát-medence természeti földrajza | |||
Vizes élőhelyek kezelése | 3 | V | A | 2 | 1 | ||||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 5 | B | |||||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 2 | C | |||||||
Testnevelés III. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés II. | ||||
Szakdolgozat I. | 0 | A | K | ||||||
4. | Biogeográfia és biodiverzitás-védelem | 3 | V | A | 3 | ||||
Élőhelyvédelem | 5 | V | A | 2 | 3 | Vegetációismeret | |||
Gerinctelen állatfajok védelme | 4 | V | A | 2 | 1 | Gerinctelen álattan | |||
Mezőgazdasági és élelmiszerbiztonsági ismeretek | 4 | V | A | 2 | 1 | ||||
Növényvilág védelme | 5 | V | A | 2 | 3 | Növényismeret | |||
Védett erdők kezelése | 5 | V | A | 2 | 3 | Erdészeti ismeretek | |||
Szabadon választható tárgy(ak) | 2 | C | |||||||
Testnevelés IV. | 0 | A | K | 2 | Testnevelés III. | ||||
Szakdolgozat II. | 0 | A | K | Szakdolgozat I. | |||||
5. | Halászattan | 4 | V | A | 2 | 1 | Gerinces álattan | ||
Környezetvédelem | 4 | V | A | 2 | 1 | ||||
Mezőgazdálkodás védett természeti területeken | 4 | V | A | 2 | 2 | Mezőgazdasági és élelmiszerbiztonsági ismeretek | |||
Szakigazgatási és szakjogi ismeretek | 4 | V | A | 2 | 2 | Vállalat- és vállakozásgazdaságtani alapismeretek | |||
Természetvédelmi értékelés | 5 | V | A | 2 | 2 | ||||
Vadgazdálkodástan | 4 | V | A | 2 | 2 | Vadászattan | |||
Szakdolgozat III. | 5 | F | A | 2 | Szakdolgozat II. | ||||
Természetvédelmi szaknyelv I. | 0 | A | K | 2 | |||||
6. | Természetvédelmi adatfeldolgozás és elemzés | 4 | V | A | 3 | ||||
Természetvédelmi kezelési és fenntartási tervek | 5 | V | A | 3 | 2 | Természetvédelmi alapozó ismeretek | |||
Természetvédelmi projektek | 4 | V | A | 2 | 2 | ||||
Védett természeti területek fenntartása | 4 | V | A | 2 | 2 | Természetvédelmi alapozó ismeretek | |||
Szakdolgozat IV. | 10 | F | A | 2 | |||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 3 | B | |||||||
Természetvédelmi szaknyelv II. | 0 | A | K | 2 | Természetvédelmi szaknyelv I. | ||||
7. | Szakmai gyakorlat | 30 | F | A | 600 | ||||
Tantárgyakhoz kötődő komplex projektek | |||||||||
4. | Terepgyakorlat | 0 | A | K | 40 | ||||
4. | Komplex terepgyakorlat I. (Tanulmányút I.) | 0 | A | K | 40 | ||||
6. | Komplex terepgyakorlat I.I (Tanulmányút II.) | 0 | A | K | 40 | ||||
Kötelezően választandó tárgyak | |||||||||
T | Bioklimatológia és égjaltaváltozás | 5 | V | B | 2 | 2 | |||
T | Biomassza és egyéb megújuló energiaforrások | 5 | V | B | 2 | 2 | |||
Ő | Gombaismeret | 5 | F | B | 2 | 2 | |||
Ő | Gyombiológia és gyomismeret | 5 | F | B | 2 | 2 | |||
Ö/T | Hallgatói tehetséggondozás | 4 | F | B | 5 | Erdészeti ismeretek | |||
T | Méhészet | 4 | F | B | 2 | 2 | |||
Ő | Növénytársulástani gyakorlatok | 5 | F | B | 4 | Növényismeret | |||
T | Örökerdő-gazdálkodás | 4 | F | B | 2 | 2 | Erdészeti ismeretek | ||
T | Speciális madártan | 5 | F | B | 2 | 2 | Gerinces álattan | ||
T | Tájökológia ás tájvédelem | 4 | F | B | 2 | 2 |
Vadgazda mérnök BSc
Képzés neve: vadgazda mérnöki
Képzési szint: alap (baccalaureus, bachelor, BSc)
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Prof. Dr. Jánoska ferenc
Félévszám: 7
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: nappali és levelező
Szakképzettség megnevezése: vadgazda mérnök
Megszerzendő kreditek: 210
Érvényessége: 2022. szeptemberétől
Fél- |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra | Előkövetel- mény(ek) |
Megjegyzés | |||||||
napp. | lev. | ||||||||||
heti | félév | ||||||||||
ea. | gy. | ea. | gy. | ||||||||
1. | Általános növénytan | 5 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | |||
Gerinces Állattan | 5 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||||
Ökológia | 5 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||||
Geoinformatika | 5 | V | A | 2 | 3 | 8 | 12 | ||||
Vadbefogás és vadtelepítés | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | ||||
Vadászattörténet | 3 | V | A | 2 | 8 | ||||||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||||||
Testnevelés I. | 0 | A | K | 2 | — | Csak nappali tagozaton | |||||
2. | Számítógéppel segített adatfeldolgozás | 5 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | |||
Gerinces állatfajok védelme | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | Gerinces álattan | |||
Mezőgazdasági és élelmiszer-biztonsági ismeretek | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | ||||
Termőhelyismerettan | 5 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||||
Vadászati kinológia | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||||
Vadbiológia | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 5 | C | |||||||||
Testnevelés II. | 0 | A | K | 2 | — | Testnevelés I. | Csak nappali tagozaton | ||||
3. | Erdészeti ismeretek | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | |||
Fegyvertan és ballisztika | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||||
Trófeabírálat és preparálás | 4 | V | A | 1 | 3 | 4 | 12 | ||||
Vadászati állattan | 5 | V | A | 3 | 2 | 12 | 8 | Gerinces álattan | |||
Vadbetegségek és vadhúsvizsgálat | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | Gerinces álattan | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 3 | B | |||||||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 5 | C | |||||||||
Gyakorlat I. | 0 | A | K | 40 | — | Hetesi gyakorlat - Csak nappali tagozaton | |||||
Testnevelés III. | 0 | A | K | 2 | — | Testnevelés II. | Csak nappali tagozaton | ||||
Vadászati szaknyelv I. | 0 | A | K | 2 | 8 | ||||||
4. | Apróvadgazdálkodás | 5 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | Vadbiológia | ||
Élőhelyvédelem | 5 | V | A | 2 | 3 | 8 | 12 | Általános növénytan | |||
Etológia | 4 | V | A | 3 | 12 | ||||||
Nagyvadgazdálkodás | 5 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | Vadbiológia | |||
Természetvédelem | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | Erdészeti ismeretek | |||
Vadföldgazdálkodás és vadtakarmányozás | 5 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | Mezőgazdasági és élelmiszer-biztonsági ismeretek | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 3 | B | |||||||||
Gyakorlat II. | 0 | A | K | 40 | — | Gyakorlat I. | Hetesi gyakorlat - Csak nappali tagozaton | ||||
Testnevelés IV. | 0 | A | K | 2 | — | Testnevelés III. | Csak nappali tagozaton | ||||
Vadászati szaknyelv II. | 0 | A | K | 2 | 8 | Vadászati szaknyelv I. | |||||
5. | Halászattan | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | Gerinces állattan | ||
Környezetvédelem | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | ||||
Erdészeti és vadászati üzemgazdaságtan | 3 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | Erdészeti ismeretek | |||
Szakigazgatási és szakjogi ismeretek | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | Erdészeti ismeretek | |||
Vadállomány hasznosítása | 5 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||||
Intenzív vadgazdálkodás | 5 | V | A | 3 | 2 | 12 | 8 | Vadászati állattan | |||
Szakdolgozat I. | 5 | F | A | 2 | 8 | ||||||
Gyakorlat III. | 0 | A | K | 40 | — | Gyakorlat II. | Hetesi gyakorlat - Csak nappali tagozaton | ||||
Gyakorlat | 0 | A | K | — | 40 | Csak levelező tagozaton | |||||
6. | Erdészeti, vadászati turizmus és vendéglátás | 3 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | Erdészeti ismeretek | ||
Vadgazdálkodás tervezése | 4 | V | A | 1 | 2 | 4 | 8 | Apróvadgazdálkodás ÉS Nagyvadgazdálkodás | |||
Vadkárelhárítés és -becslés | 4 | V | A | 1 | 2 | 4 | 8 | Erdészeti ismeretek | |||
Hagyományos vadászati módok | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 3 | B | |||||||||
Szakdolgozat II. | 10 | F | A | 2 | 8 | Szakdolgozat I. | |||||
7. | Szakmai gyakorlat | 30 | F | A | 600 | 40 | |||||
Szakdolgozat III. | 0 | F | K | Szakdolgozat II. | |||||||
Tantárgyakhoz kötődő komplex projektek | |||||||||||
6. | Tanulmányút | 0 | A | K | 40 | 40 | |||||
Kötelezően választandó tantárgyak |
|||||||||||
Ő | A világ nagyvadfajai | 5 | F | B | 2 | 2 | 8 | 8 | |||
T | Bioklimatológia és éghajlatváltozás | 5 | V | B | 2 | 2 | 8 | 8 | |||
T | Ember-vad konfliktusok | 5 | F | B | 2 | 2 | 8 | 8 | |||
Ő/T | Hallgatói tehetséggondozás | 4 | F | B | 5 | 20 | Erdészeti ismeretek | ||||
T | Környezetvédelmi speciális ismeretek | 5 | F | B | 2 | 2 | 8 | 8 | |||
T | Méhészet | 4 | F | B | 2 | 2 | 8 | 8 | |||
T | Speciális madártan | 5 | F | B | 2 | 2 | 8 | 8 | Gerinces állattan | ||
Ő | Vállalat- és vállalkozásgazdaságtani alapismeretek | 5 | V | B | 2 | 2 | 8 | 8 | |||
Ő | Vizes élőhelyek kezelése | 3 | V | B | 2 | 1 | 8 | 4 |
Agroerdészeti mérnök mesterszak
Képzés neve: agroerdészeti mérnök mesterszak
Képzési szint: mester (magister, master, MSc)
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Dr. Vityi Andrea
Félévszám: 3
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség megnevezése: okleveles agroerdészeti mérnök
Megszerzendő kreditek: 90
Érvényessége: 2024 februárjától
Fél- év |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Órák | Előtárgy | ||||||
heti (napp. tag.) |
félév (lev. tag.) |
||||||||
elm. | gyak. | elm. | gyak. | ||||||
1. | Bevezetés az agroerdészeti rendszerekbe | 4 | F | A | 2 | 1 | 4 | 8 | |
Ökológiai és védelmi funkciók | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Agroerdészeti rendszerek víz-és vízgyűjtő gazdálkodása | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Termőhelyismereti alapok | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Speciális növénytani és növénytermesztési alapismeretek | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | ||
Speciális állattani és állattenyésztési alapismeretek | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | ||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||||
2. | Fatermesztési ismeretek | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | |
Fahasználat, gépi technológiák és munkavédelem | 4 | V | A | 2 | 3 | 8 | 12 | ||
Energia célú biomassza termesztése és hasznosítása | 4 | F | A | 2 | 1 | 8 | 4 | ||
Nem faalapú agrárerdészeti termékek hasznosítása | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | ||
Diplomamunka I. | 6 | F | A | 2 | 8 | ||||
Kötelezően választandó tárgy | 4 | B | |||||||
Szabadon választható tárgy (idegen nyelven) | 6 | c | |||||||
3. | Növényvédelem | 4 | F | A | 2 | 2 | 8 | 8 | |
Tájökológia és tájvédelem | 4 | F | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Logisztikai rendszerek | 4 | V | A | 2 | 1 | 8 | 4 | ||
Szakpolitikai, szakjogi ismeretek és támogatási rendszerek | 4 | V | A | 2 | 8 | ||||
Infokommunikációs rendszerek és környezeti modellezés | 4 | V | A | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Diplomamunka II. | 6 | F | A | 2 | 8 | Diplomamunka I. | |||
Kötelezően választandó | 4 | B | |||||||
Kötelezően választandó tárgyak | |||||||||
Bioklimatológia és éghajlatváltozás | 4 | V | B | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Környezeti kémia, környezeti modellezés | 4 | V | B | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Környezetvédelem | 4 | V | B | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Fotogrammetria és távérzékelés | 4 | V | B | 2 | 2 | 8 | 8 | ||
Agrárerdészeti termékek marketingje | 4 | V | B | 2 | 8 | ||||
Urbánerdészet | 4 | V | B | 2 | 2 | 8 | 8 |
ESG és alkalmazott fenntarthatósági szakember mesterszak
Képzés neve: ESG és alkalmazott fenntarthatósági szakember mesterszak
Képzési szint: mester (magister, master, MSc)
Képzési terület: műszaki
Szakfelelős: Dr. Polgár András
Félévszám: 2
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség megnevezése: okleveles ESG és alkalmazott fenntarthatósági szakember
Megszerzendő kreditek: 60
Érvényessége: 2025
Fél- év |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
ea. | gy. | |||
1 | ESG szemlélet a fenntartható fejlődés és globális problémák korában | 5 | A | V | 16 | 0 |
Alkalmazott környezetmenedzsment és ESG jelentéstétel szabványai | 5 | A | V | 16 | 8 | |
Karbonlábnyom számítás és életciklus-elemzés | 6 | A | F | 0 | 16 | |
Fenntarthatóság és vállalati ESG | 5 | A | V | 16 | 8 | |
Projekt portfolió 1. | 5 | A | F | 0 | 16 | |
Szabadon választható tárgy | 3 | C | ||||
2 | ESG jogi környezete | 6 | A | F | 16 | 0 |
ESG és körkörös gazdaság, energetikai átmenet, hulladékgazdálkodás, munkavédelem | 6 | A | F | 8 | 8 | |
Alkalmazott ESG jelentéstétel | 6 | A | F | 0 | 16 | |
ESG szemlélet a fenntartható fejlődés humán és kommunikációs vonatkozásaiban | 5 | A | F | 8 | 8 | |
Projekt portfolió 2. | 5 | A | F | 0 | 16 | |
Szabadon választható tárgy | 3 | C | ||||
Szabadon választható tárgyak | ||||||
Analitikai eszköztár az ESG környezeti vonatkozásaiban | 3 | C | F | 8 | 8 | |
ESG adatgyűjtés, adatelemzés és adatbázisok | 3 | C | F | 12 | 4 |
Geobioinformatics MSc
Official name of the program: Geobioinformatics Master Program
Program coordinator(s):
Program length: 2 semester
Credits total: 60
Subject area: Informatics
Course level: master (magister, MSc)
Language of training: English
Qualification: Master in Geobioinformatics
Valid: from September 2024
Környezetmérnök MSc
Képzés neve: környezetmérnök
Képzési szint: mester (magister, master, MSc)
Képzési terület: műszaki
Szakfelelős: Dr. Polgár András
Félévszám: 4
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség megnevezése: okleveles környezetmérnök
Megszerzendő kreditek: 120
Érvényessége: 2023. februárjátóll
Fél- év |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra | Előkövetel- mény(ek) |
Megjegyzés | ||||
ea. | gy. | |||||||
1. |
Nemzetközi környezet- és természetvédelmi jog | 4 | V | A | 12 | 4 | ||
Vezetés és szervezés | 3 | V | A | 4 | 8 | |||
Műszaki áramlástan | 4 | V | A | 12 | 8 | |||
Alkalmazott kémia | 4 | V | A | 8 | 4 | |||
Hulladékgazdálkodás korszerű módszerei | 4 | V | A | 2 | 1 | |||
Diplomamunka I. | 7 | F | A | 12 | ||||
Kötelezően választandó (B típusú) tárgy(ak) | 3 | |||||||
Szabadon választható (C típusú) tárgy(ak) | 4 | |||||||
2. | Környezetvédelmi teljesítményértékelés, környezeti kockázatkezelés | 4 | F | A | 8 | 8 | ||
Diplomamunka II. | 7 | F | A | 12 | Diplomamunka I. | |||
Kötelezően választandó (B típusú) tárgy(ak) | 20 | |||||||
Szabadon választható (C típusú) tárgy(ak) | 2 | |||||||
3. | Környezeti ökológia | 4 | V | A | 8 | 4 | ||
Környezet- és természetvédelmi információs rendszerek | 4 | V | A | 8 | 12 | |||
Környezeti analitika és ökotoxikológia | 4 | F | A | 8 | 4 | |||
Alkalmazott környezeti statisztika | 3 | F | A | 8 | ||||
Környezetmenedzsment, fenntarthatósági ismeretek és szakkommunikáció | 4 | F | A | 8 | 4 | |||
Kötelező szakmai gyakorlat | 0 | K | 160 | Szorgalmi időszakon kívül | ||||
Diplomamunka III. | 8 | F | 12 | Diplomamunka II. | ||||
4. | Természetvédelmi állapotfelmérés és hatásvizsgálat | 4 | V | A | 12 | 5 | ||
Ökoenergetika és környezetvédelmi technológiák fejlesztése | 5 | F | A | 8 | 8 | |||
Globális környezeti rendszerek és környezeti folyamatok modellezése | 5 | V | A | 12 | ||||
Tájökológia és tájvédelem, környezeti kármentesítés | 5 | V | A | 12 | 12 | |||
Diplomamunka IV. | 8 | F | A | 12 | Diplomamunka III. | |||
Kötelezően választandó tárgyak | ||||||||
Munka-, zaj- és rezgésvédelem | 4 | F | B | 12 | 8 | |||
Földtani értékek védelme | 3 | F | B | 12 | ||||
Komplex projektgyakorlat | 6 | F | B | 4 | 8 | |||
Életciklus elemzés | 5 | F | B | 4 | 8 | |||
Nyomvonalas létesítmények, külszíni bányák hatásvizsgálata, környezetvédelmi programok | 5 | F | B | 8 | 4 | |||
Táj- és vidékfejlesztés | 5 | F | B | 8 | 4 | |||
Kultúrtörténeti értékek védelme | 3 | F | B | 12 | ||||
Biodiverzitás monitorozás | 3 | V | B | 16 | ||||
Új trendek a mezőgazdaságban | 4 | F | B | 8 | 8 |
Environmental Engineering MSc
Official name of the program: Environmental Engineering Master Program
Program coordinator(s): Pájer-Gálos, Borbála Ph.D. (Polgár, András Ph.D.)
Progran length: 4 semester
Credits total: 120
Subject area: Engineering
Course level: master (magister, MSc)
Language of training: English
Qualification: Master in Environmental Engineer
Valid: from September 2022
Sem. | Parameters of course (name, creditpoints, evaluation, type) |
Instruction hours |
|||||
week | sem. | ||||||
lect. | pract. | ||||||
1st | Environmental Ecology | 4 | E | A | 2 | 1 | |
Environmental Fluid Mechanics | 3 | M | A | 1 | 2 | ||
Geographyc Information Systems | 3 | E | A | 1 | 2 | ||
Environmental Chemistry II | 4 | E | A | 1 | 2 | ||
Environmental and Landscape History | 3 | M | A | 2 | |||
English for Special Purposes: Environmental Engineering I | 0 | S | Cr | 2 | |||
Elective courses() | 7 | B | |||||
Elective course(s) | 3 | C | |||||
2nd | Eco-Energetics | 3 | M | A | 2 | 1 | |
Environmental Impact Assessment and Performance Evaluation | 4 | E | A | 2 | 1 | ||
Global Environmental Systems | 3 | E | A | 2 | |||
Water Chemistry | 4 | E | A | 2 | 1 | ||
Remote Sensing for Environmental Applications | 3 | E | A | 1 | 1 | ||
English for Special Purposes: Environmental Engineering I | 0 | S | Cr | 2 | |||
Elective course(s) | 7 | B | |||||
Elective course(s) | 3 | C | |||||
3rd | Landscape Management and Protection | 4 | M | A | 1 | 2 | |
Climate Risk Assessment | 4 | E | A | 2 | 1 | ||
Applied Environmental Statistics | 2 | M | A | 2 | |||
Treatment Wetlands | 2 | M | A | 1 | 1 | ||
Complex Project Work | 6 | M | B | 1 | 2 | ||
Thesis I | 15 | M | B | 2 | |||
Professional Practice | 0 | S | Cr | 40 | |||
4th | Ecotoxicology | 3 | E | A | 2 | ||
European Environmental Law and Politics | 3 | E | A | 2 | |||
Environmental and Quality Management Systems | 3 | M | A | 2 | |||
Environmental Modelling | 3 | M | A | 1 | 2 | ||
Biological Survey and Monitoring | 3 | M | A | 1 | 1 | ||
Life Cycle Assessment | 3 | M | A | 1 | 1 | ||
Thesis II | 15 | M | B | 2 | |||
Elective courses | |||||||
Landscape and Rural Development | 3 | M | B | 2 | |||
Water Resources Engineering | 4 | M | B | 1 | 2 | ||
Analytical Chemistry | 4 | E | B | 2 | 1 | ||
Antioxidants in Natural Environment | 3 | M | B | 2 | |||
Applied Soil Science | 3 | E | B | 1 | 1 | ||
Soil Protection and Conservation | 3 | M | B | 1 | 1 | ||
Agroforestry for Sustainability | 3 | M | B | 2 | |||
Principles of Forest Protection | 4 | M | B | 2 | 1 | ||
Protected Forests | 4 | M | B | 1 | 3 | ||
Invasion Biology | 3 | M | C | 2 | 1 | ||
Biotechnological Techniques of Waste Management | 3 | M | C | 2 | |||
Hydrometry in Practice | 3 | M | C | 2 | |||
Project Management | 3 | M | C | 2 |
Legend
- Type of courses
- A = compulsory
- B, C = elective
- Evaluation
- E = exam
- M = mid-term grade
- S = signature
Természetvédelmi mérnök MSc
Képzés neve: természetvédelmi mérnöki
Képzési szint: mester (magister, master, MSc)
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Prof. dr. Bartha Dénes
Félévszám: 4
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség megnevezése: okleveles természetvédelmi mérnök
Megszerzendő kreditek: 120
Érvényessége: 2022. szeptemberétől
Fél- |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra/félév | Előkövetel- mény(ek) |
||||
ea. | gy. | ||||||
1. | Biológiai invázió | 5 | V | A | 12 | 12 | |
Magyarország védett természeti területei | 5 | V | A | 20 | |||
Nemzetközi környezet- és természetvédelmi jog | 3 | V | A | 12 | 4 | ||
Táj- és vegetációtörténet | 3 | V | A | 16 | |||
Természetvédelmi ökológia | 2 | V | A | 12 | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 6 | C | |||||
2. | A világ védett természeti területei | 3 | V | A | 12 | ||
Biodiverzitás-monitorozás | 3 | V | A | 16 | |||
Populációgenetika | 4 | V | A | 12 | |||
Természetvédelmi állapotfelmérés és hatásvizsgálat | 5 | V | A | 12 | 5 | ||
Természetvédelmi tervezés | 5 | V | A | 12 | 16 | ||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||
3. | Flóra-, fauna- és élőhelytérképezés | 4 | V | A | 12 | 12 | |
Természetvédelmi kezelések | 4 | V | A | 12 | 12 | ||
Természetvédelmi kutatások | 5 | V | A | 12 | 12 | ||
Vezetés és szervezés | 4 | V | A | 4 | 8 | ||
Diplomamunka I. | 10 | F | A | 8 | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 3 | B | |||||
4. | Szakágazati politika | 5 | V | A | 12 | ||
Tájvédelem és tájrendezés | 4 | V | A | 12 | 12 | ||
Természetvédelem nemzetközi helyzete | 4 | V | A | 20 | |||
Természetvédelmi pályázatok | 5 | V | A | 12 | 12 | ||
Diplomamunka II. | 15 | F | A | 8 | Diplomamunka I. | ||
Komplex projekt | |||||||
2. | Szakmai gyakorlat | 5 | F | A | 40 | ||
Kötelezően választandó tantárgyak | |||||||
Földtani értékek védelme | 3 | F | B | 12 | |||
Környezet- és természetvédelmi információs rendszerek | 4 | F | B | 8 | 12 | ||
Kultúrtörténeti értékek védelme | 3 | F | B | 12 | |||
Növény- és állatfajok aktív védelme | 5 | F | B | 12 | 8 |
Nature Conservation Engineering MSc
Official name of the program: Nature Conservation Engineering Master Program
Program coordinator(s): Zagyvai, Ph.D. (Prof. Bartha, Dénes D.Sc.)
Program length: 4 semester
Credits total: 120
Subject area: Agriculture
Course level: master (magister, MSc)
Language of training: English
Qualification: Master in Nature Conservation Engineer
Valid: from September 2022
Sem. | Parameters of course (name, creditpoints, evaluation, type) |
Inst. hours | |||||
week | sem. | ||||||
lec. | prac. | ||||||
1st | International Nature Protection Law | 3 | E | A | 2 | 1 | |
Ecological Water Management | 4 | E | A | 2 | 2 | ||
Biological Invasion | 5 | E | A | 2 | 2 | ||
Protection of Animal Heritage | 4 | E | A | 3 | 1 | ||
Protection of the Botanical Heritage | 4 | E | A | 3 | 1 | ||
Eligible course(s) | 5 | B | |||||
Eligible course(s) | 2 | C | |||||
2nd | Biodiversity Monitoring | 3 | E | A | 3 | ||
Close-to-nature Forestry | 4 | E | A | 1 | 3 | ||
Global Environmental Systems | 3 | E | A | 2 | |||
Environmental Protection Knowledge | 3 | E | A | 2 | 1 | ||
Protected Natural Areas in the World | 3 | E | A | 2 | |||
Nature Conservation Competitions and Projects | 5 | E | A | 2 | 2 | ||
Eligible course(s) | 3 | B | |||||
Eligible course(s) | 4 | C | |||||
3rd | Flora, Fauna and Habitat Mapping | 4 | E | A | 2 | 2 | |
Wildlife Trade | 2 | E | A | 2 | |||
Nature Conservation Management | 5 | E | A | 2 | 2 | ||
Nature Conservation Planning and Evaluation | 5 | E | A | 2 | 3 | ||
Ecological Genetics | 3 | E | A | 2 | |||
Close-to-nature Agriculture | 4 | E | A | 2 | 2 | ||
Thesis 1 | 10 | S | A | 2 | |||
4th | International Nature Conservation | 5 | E | A | 4 | ||
Nature Protection Policy | 2 | E | A | 2 | |||
Nature Conservation Studies | 5 | E | A | 2 | 2 | ||
Thesis 2 | 15 | S | A | 2 | |||
Professional Practice | 5 | S | Cr | 40 | |||
Eligible courses | |||||||
Biological and Ecological Conservation | 2 | M | B | 2 | |||
Protection of Cultural Heritage | 2 | M | B | 2 | |||
Environmental Information Systems | 3 | M | B | 1 | 2 | ||
Active Protection of Plant and Animal Species | 2 | M | B | 2 | 2 | ||
Environmental Pedagogy | 3 | M | B | 2 | |||
Remote Sensing | 5 | M | B | 2 | 2 | ||
Landscape Management and Protection | 4 | M | B | 2 | 2 | ||
Protection of Geological Heritage | 2 | M | B | 2 | |||
Agroforestry for Natural Resource Conservation | 2 | M | C | 1 | 1 | ||
Nature Conservation and the Energy Transition | 2 | M | C | 1 | 1 | ||
Soil Protection and Conservation | 2 | M | C | 1 | 1 |
Legend
- Type of courses
- A = compulsory
- B, C = elective
- Evaluation
- E = exam
- M = mid-term grade
- S = signature
Vadgazda mérnök MSc
Képzés neve: vadgazda mérnöki
Képzési szint: mester (magister, master, MSc)
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Prof. dr. Jánoska Ferenc
Félévszám: 4
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség megnevezése: okleveles vadgazda mérnök
Megszerzendő kreditek: 120
Érvényessége: 2022. szeptemberétől
Fél- |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra/félév | Előkövetel- mény(ek) |
||||
ea. | gy. | ||||||
1. | Alkalmazott statisztika | 4 | V | A | 4 | 8 | |
Biológiai invázió | 5 | V | A | 12 | 12 | ||
Integrált apróvadgazdálkodás | 4 | V | A | 12 | 4 | ||
Magyarország védett természeti területei | 5 | V | A | 20 | |||
Vadászati kultúra és etika | 4 | V | A | 8 | 4 | ||
Vadfajok viselkedés-ökológiája | 4 | V | A | 12 | |||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 3 | B | |||||
2. | Integrált nagyvadgazdálkodás | 4 | V | A | 12 | 4 | |
Kommunikáció és konfliktuskezelés | 3 | F | A | 8 | |||
Monitorozás a vadgazdálkodásban | 4 | V | A | 12 | 12 | ||
Populációgenetika | 4 | V | A | 12 | |||
Vadászati érték- és kárbecslés | 4 | V | A | 4 | 12 | ||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 4 | B | |||||
Szabadon választható tárgy(ak) | 3 | C | |||||
3. | Diplomamunka I. | 10 | F | A | 8 | ||
Távérzékelés | 4 | V | A | 8 | 12 | ||
Vadbiológiai kutatási módszertan | 4 | V | A | 12 | 12 | ||
Vadegészségügy és vadfeldolgozás | 4 | V | A | 8 | 8 | ||
Vezetés és szervezés | 4 | V | A | 4 | 8 | ||
Kötelezően választandó tárgy(ak) | 3 | B | |||||
4. | Diplomamunka II. | 15 | F | A | 8 | Diplomamunka I. | |
Vadászati igazgatás | 4 | V | A | 12 | 12 | ||
Szakágazati politika | 4 | V | A | 8 | 8 | ||
Világ vadgazdálkodása | 3 | V | A | 12 | 4 | ||
Projektfeladat | 2 | F | A | 12 | |||
Szorgalmi időszakon kívüli projektfeladat | |||||||
2. | Szakmai gyakorlat | 5 | F | A | |||
Kötelezően választandó tantárgyak | |||||||
T | Vidékfejlesztési támogatások | 4 | F | B | 8 | 8 | |
T | Biodiverzitás monitorozás | 3 | V | B | 16 | ||
T | Marketing és kereskedelem | 4 | F | B | 8 | 8 | |
Ő | Nemzetközi környezet- és természetvédelmi jog | 4 | F | B | 12 | 4 | |
T | Nemzetközi trófeabírálati rendszerek | 4 | F | B | 8 | 8 | |
T | Új trendek a mezőgazdaságban | 4 | F | B | 8 | 8 |
Erdőpedagógiai szakmérnök / szakvezető szakirányú továbbképzés
Képzés neve: erdőpedagóiai szakmérnök /erdőpedagógiai szakvezető
Képzési szint: szakirányú továbbképzés
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Dr. Horváth Tamás
Félévszám: 3
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség megnevezése: erdőpedagóiai szakmérnök /erdőpedagógiai szakvezető (bemenettől függően)
Megszerzendő kreditek: 90
Érvényessége: 2022 szeptemberétől
Fél- |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra/félév | ||||
ea. | gy. | |||||
1 |
Szakmérnökök és szakvezetők együtt | |||||
Személyiségfejlesztés és csoportépítés | 2 | F | A | 0 | 6 | |
Természet szeretetre nevelés története – természetpedagógia | 3 | F | A | 6 | 0 | |
Erdőpedagógiai szakmérnökök részére | ||||||
Pedagógiai alapismeretek | 4 | V | A | 8 | 0 | |
Bevezetés a pszichológiába | 4 | V | A | 8 | 0 | |
Projektpedagógia | 4 | V | A | 4 | 4 | |
Hospitálás | 6 | F | A | 0 | 14 | |
Játékpadagógia | 3 | V | A | 6 | 0 | |
Szabadidő-pedagógia | 4 | F | A | 3 | 3 | |
Erdőpedagógiai szakvezetől részére | ||||||
Erdő és erdőgazdálkodási ismeretek | 4 | V | A | 8 | 0 | |
Gazdálkodás a természeti erőforrásokkal | 4 | V | A | 8 | 0 | |
Terepgyakorlat I. (Erdő-vad-természet kapcsolata) | 3 | F | A | 0 | 12 | |
Természetvédelem Magyarországon | 3 | V | A | 6 | 0 | |
Növényvilág védelme | 2 | V | A | 4 | 0 | |
Állatvilág védelme | 2 | V | A | 4 | 0 | |
Tájökológia | 3 | V | A | 6 | 0 | |
Szakmérnökök és szakvezetők együtt |
||||||
2 |
Erdőpedagógia alapjai | 4 | V | A | 8 | 0 |
Erdőpedagógia az erdei iskolában | 4 | V | A | 4 | 4 | |
Környezeti nevelés | 4 | V | A | 4 | 4 | |
Kompetencia-alapú természetbeni tanulás | 4 | V | A | 4 | 4 | |
Kreativitás-fejlesztés | 4 | F | A | 0 | 8 | |
Szakmai kommunikáció | 4 | V | A | 6 | 2 | |
Terepgyakorlat II. | 3 | F | A | 0 | 6 | |
Szakdolgozat I. | 3 | F | A | 0 | 6 | |
3 |
Erdei iskola gyakorlata különböző szinteken | 3 | V | A | 3 | 3 |
Erdei vezetések tervezése és szervezése | 3 | V | A | 3 | 3 | |
Erdei iskola projekttervezés és minőségbiztosítás | 3 | V | A | 6 | 0 | |
Erdei iskola szervezése és menedzsmentje | 3 | V | A | 6 | 0 | |
Erdő termékei és hasznosításuk | 3 | V | A | 6 | 0 | |
Ágazati politika | 4 | V | A | 4 | 4 | |
Terepgyakorlat III. | 5 | F | A | 0 | 10 | |
Szakdolgozat II. | 6 | F | A | 0 | 12 |
Növényvédelmi szakmérnök szakirányú továbbképzés
Képzés neve: növényvédelmi szakmérnök
Képzési szint: szakirányú továbbképzés
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Dr. Tuba Katalin
Félévszám: 4
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség megnevezése: növényvédelmi szakmérnök
Megszerzendő kreditek: 120
Érvényessége: 2024 januárjától
Fél- |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra/félév | ||||
ea. | gy. | |||||
1 |
Növényvédelem biokémiai alapjai | 4 | V | A | 15 | 5 |
Növényvédelmi állattan I. | 5 | V | A | 15 | 15 | |
Növénykórtan I. | 4 | V | A | 15 | 15 | |
Károsítók és kórokozók ökológiája | 3 | F | A | 10 | 0 | |
Gyomnövényismeret | 5 | V | A | 15 | 15 | |
Növényi táplálkozás és anyagcsereélettan | 4 | F | A | 15 | 5 | |
Erdővédelmi monitoring és előrejelzés | 3 | V | A | 10 | 0 | |
2 |
Növényi adaptáció és stressz | 3 | V | A | 15 | 5 |
Növényvédelmi állattan II. | 5 | V | A | 15 | 15 | |
Növénykórtan II. | 5 | V | A | 15 | 15 | |
Gyomnövények biológiája és ökológiája | 5 | V | A | 15 | 15 | |
Növényvédelmi szaktanácsadás | 3 | F | A | 10 | 0 | |
Szakigazgatási és menedzsmentismeretek | 3 | F | A | 4 | 0 | |
A növényvédelem természet- és környezetvédelmi vonatkozásai | 3 | F | A | 6 | 0 | |
A biológiai védekezés alapjai és gyakorlata | 4 | F | A | 15 | 0 | |
Minőségbiztosítás a növényvédelemben | 2 | F | A | 10 | 0 | |
3 |
Növényvédelmi gépek és üzemeltetésük | 5 | V | A | 15 | 10 |
Erdővédelmi ökonómia | 3 | F | A | 15 | 0 | |
Növényvédelmi munkavédelem | 2 | V | A | 10 | 0 | |
Növényvédelmi biotechnológia | 2 | F | A | 10 | 0 | |
Erdővédelemtan | 6 | V | A | 15 | 15 | |
Városi fák biotikus és abiotikus károsítói | 3 | V | A | 10 | 5 | |
Szántóföldi növények integrált növényvédelme | 3 | V | A | 10 | 5 | |
Növényvédelmi jog | 3 | F | A | 10 | 0 | |
Vadkár, vadkárelhárítás | 3 | V | A | 10 | 5 | |
4 |
Informatika az erdővédelemben | 4 | V | A | 10 | 10 |
Erdei gyomszabályozás | 3 | V | A | 10 | 5 | |
Kertészeti növények integrált növényvédelme | 3 | V | A | 10 | 5 | |
Erdővédelmi technológia | 5 | F | A | 10 | 15 | |
Faanyagvédelem | 3 | V | A | 10 | 5 | |
Szakdolgozat | 10 | F | A | 0 | 60 |
Talajtani (erdészeti termőhelyfeltárási) szakmérnök szakirányú továbbképzés
Képzés neve: talajtani (erdészeti termőhelyfeltárási) szakmérnök
Képzési szint: szakirányú továbbképzés
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Prof. Dr. Bidló András
Félévszám: 4
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség talajtani (erdészeti termőhelyfeltárási) szakmérnök
Megszerzendő kreditek: 120
Érvényessége: 2022 szeptemberétől
Fél- |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra/félév | ||||
ea. | gy. | |||||
1 |
Talajfizika | 5 | V | A | 9 | 8 |
Talajkémia | 5 | V | A | 9 | 8 | |
Talajosztályozás | 5 | V | A | 17 | 0 | |
Erdészeti klíma értékelés | 5 | V | A | 17 | 0 | |
Magyarország talajai terepgyakorlat I. | 8 | F | A | 0 | 32 | |
2 |
Talajfelvételezés módszerei | 5 | V | A | 7 | 6 |
Talajvédelem | 5 | V | A | 14 | 0 | |
Víztan | 5 | V | A | 14 | 0 | |
Talajbiológia | 5 | V | A | 7 | 6 | |
Tápanyag körforgalom és talajerőgazdálkodás | 5 | V | A | 7 | 7 | |
Magyarország talajai terepgyakorlat II. | 7 | F | V | 0 | 32 | |
3 |
A talajok szerepe a természet- és környezetvédelemben | 5 | V | A | 16 | 0 |
Fontosabb fafajok termőhelyi igénye és fatermőképessége | 5 | V | A | 8 | 8 | |
Erdő és termőhely típusok talajjelző növényei | 5 | V | A | 16 | 0 | |
Magyarország talajai terepgyakorlat III. | 7 | F | A | 0 | 32 | |
Szakdolgozat I. | 10 | F | A | 0 | 20 | |
4 |
Talajvizsgálati módszerek | 5 | V | A | 16 | 16 |
Földértékelés | 5 | V | A | 16 | 0 | |
Magyarország talajai terepgyakorlat IV. | 8 | F | A | 0 | 32 | |
Szakdolgozat II. | 10 | F | A | 0 | 20 |
Vadgazdálkodási igazgatási szakmérnök / szakirányító szakirányú továbbképzés
Képzés neve: vadgazdálkodási igazgatási szakmérnök / vadgazdálkodási igazgatási szakirányító
Képzési szint: szakirányú továbbképzés
Képzési terület: agrár
Szakfelelős: Dr. László Richárd
Félévszám: 3
Képzés nyelve: magyar
Tagozat: levelező
Szakképzettség megnevezése: mesterszintű vadgazdálkodási igazgatási szakmérnök / vadgazdálkodási igazgatási szakmérnök / mesterszintű vadgazdálkodási igazgatásiszakirányító / vadgazdálkodási igazgatásiszakirányító (bemenettől függően)
Megszerzendő kreditek: 90
Érvényessége: 2022 szeptemberétől
Fél- |
Tárgy paraméterei (neve, kreditértéke, számonkérés módja, típusa) |
Óra/félév | ||||
ea. | gy. | |||||
1 |
Vadászati állattan | 5 | V | A | 10 | 6 |
Vadászati jog | 5 | V | A | 16 | 0 | |
Vadgazdálkodás ágazati kapcsolatai | 4 | V | A | 12 | 0 | |
Vadászati kynológia | 4 | V | A | 6 | 4 | |
Vadegészségügy | 4 | V | A | 8 | 4 | |
Vadászati ökonomia és politika | 4 | V | A | 8 | 4 | |
Választható tárgy | 3 | C | ||||
2 |
Vadászati szakigazgatás | 4 | V | A | 14 | 0 |
Apróvad élőhelygazdálkodás és takarmányozás | 4 | V | A | 10 | 6 | |
Nagyvad élőhelygazdálkodás és takarmányozás | 4 | V | A | 10 | 6 | |
Zárttéri apróvadtenyésztés | 4 | V | A | 10 | 4 | |
Zárttéri nagyvadtartás | 4 | V | A | 8 | 4 | |
Vadászati módok és vadászatszervezés | 4 | V | A | 12 | 6 | |
Szakdolgozat I. | 4 | F | A | 0 | 10 | |
Kötelezően választható tárgy | 3 | B | ||||
3 |
Vadállományok szabályozása és trófeabírálat | 5 | V | A | 12 | 6 |
Vadkárelhárítás és becslés | 4 | V | A | 12 | 4 | |
Vadászati munkaügyi ismeretek | 3 | V | A | 8 | 2 | |
Vadgazdálkodás tervezése | 4 | V | A | 10 | 4 | |
Vadászati ügyvitel | 3 | V | A | 10 | 0 | |
Vadászati kereskedelem és markedting | 3 | V | A | 8 | 2 | |
Vadgazdálkodási gyakorlat | 0 | A | K | 0 | 12 | |
Szakdolgozat II. | 5 | F | A | 0 | 10 | |
Kötelezően választható tárgy / választható tárgy | 3 | B/C | ||||
Választható tárgyak |
||||||
Ő/T | Fegyver és lőszerismeret | 3 | V | B | 8 | 4 |
Etológia | 3 | V | B | 12 | 0 | |
Hagyományos vadászati módok | 3 | V | B | 10 | 2 | |
Halászattan | 3 | V | C | 10 | 0 | |
Állattenyésztéstan | 3 | V | C | 10 | 0 | |
Vadászati etika és kultúrtörténet | 3 | V | C | 10 | 0 |
Jelmagyarázat
- Tárgy típusa
- A = kötelezően teljesítendő
- K = kritérium tárgy illetve követelmény (kötelezően teljesítendő, de nem jár érte kredit)
- B = kötelezően választandó tárgy - ezek képzéshez rendeltek; megfelelő mennyiséget teljesíteni kell a felajánlott kreditekből
- C = szabadon választható tárgy - bármely tárgy felvehető az Egyetem bármely szakának kínálatából; a C típusú tárgyak kreditje kiváltható B típusú kredittel
- Foglalkozás típusa
- ea. = előadás (jellemzően tanteremben tartott foglalkozás)
- gy. = gyakorlat (tanteremben, laborban, terepen tartott foglalkozás)
- Számonkérés módja
- A = aláírás
- F = félévközi jegy
- V = félév végi vizsga
- Előkövetelményeknél található ÉS reláció azt jelenti, hogy minden felsorolt tételnek teljesülnie kell
- Kötelezően választandő tárgyak meghirdetésének szemesztere
- Ő = őszi félév
- T = tavaszi félév
- Ő/T = mindkét félév