A 2022 szemberétől beiratkozott okleveles erdőmérnök hallgatóknak a 8. szemeszterben választani kell, hogy milyen tantárgycsoporttal haladnak tovább.
A lehetséges utak:
- Hallgatói tehetséggondozás (kutatási projekt)
- Mobilitás (külföldi tanulmányok)
- Tematikus tantárgycsoport (specializáció)
Az első két lehetőség esetében csak a 8. szemeszter tematikája kötött, a 9. és a 10. szemeszterben szabadon lehet válogatni a meghirdetett B típusú tárgyak közül, összesen legalább 21 kreditnyi mennyiségben.
A harmadik lehetőséget választók "útja" kötött. Csak a kiválasztott tantárgycsoport B típusú tárgyait (összesen 41 kreditnyit) vehetik fel az utolsó három szemeszterben.
A technikai és személyi erőforrások korlátozott volta miatt november 1. és 15. között kötelező regisztrálni a https://forms.office.com/e/92mqjqGxR9 → linken található űrlapon. Az egyes specializációk csak akkor indulnak el, ha megvan a minimális számú hallgató, ezért szükséges egy "másodlagos" tárgycsoportot is megjelölni. Az űrlap csak a hivatalos (egyetemi) azonosítóval bejelentkezve használható.
Tehetséggondozás, mobilitás
Kutatási projekt
Szem. | Tantárgy | Kr. | Előkövetelmény | |||||||||||||||||||||
8. | Kutatási projekt | 8 | Erdőművelés II. ÉS Erdőhasználat II. | |||||||||||||||||||||
A projektfeladat legfontosabb célja, hogy a hallgató önálló munkavégzése során bekapcsolódik az egyetem és a szakmai gyakorlat által közösen vezetett kutatási téma kidolgozásában. Ennek során megismeri az adott tématerület erdészeti kutatásra vonatkozó legfontosabb módszereit, az absztrakciós technikát, az elvi kérdések gyakorlati vonatkozásainak kidolgozási módjait. Továbbá olyan személyes kapcsolatok kialakítására is lehetőség van, amely biztosíthatja a hallgató számára a későbbi előnyös elhelyezkedési lehetőséget is. A projektfeladat megvalósítása során a hallgató egy adott témában az egyetemi oktatóval és a gyakorlati szakmai konzulenssel egyetemben meghatároznak egy munkatervet, amelyet a hallgatónak el kell fogadni. A munkatervben rögzítetteknek megfelelően 13 héten keresztül történik a munkavégzés, amely történhet az egyetem vagy a gyakorlati helyszín keretén belül is. A munkaterv tartalmazza az adott téma irodalmi feldolgozását, az anyag- és módszer összeállítását, bizonyos feladatok/mérések/értékelések elvégzését és az eredmények rövid értékelését. A projektfeladat során a hallgató vállalja, hogy kétheti ütemezésben beszámol végzett tevékenységéről az oktatónak, aki igazolja az addig elvégzett munkát. A félév lezárásával a hallgató a továbbiakban vállalja a tudományos diákköri dolgozat vagy szakdolgozat/diplomamunka elkészítését az adott projekthez kapcsolódóan. Ebben az esetben a hallgató a szemeszterben felvett diplomamunka I. témájának egyben kutatási témáját jelöli meg. A hallgatónak egy kiselőadásban be kell mutatnia a végzett munkáját, annak eredményeit. Amennyiben ez elfogadásra kerül, úgy a félév számára igazolható. Ütemezés
|
||||||||||||||||||||||||
9. | B típusú tárgyak a választható tantárgycsoportok tárgyai közül bármiféle megkötöttség nélkül | 21 | A válaszott tárgyaknak megfelelően. | |||||||||||||||||||||
10. |
Külföldi tanulmányok
Szem. | Tantárgy | Kr. | Előkövetelmény | |||||||||||||||||||||
8. | Külföldi tanulmányok | 8 | Erdőművelés II. ÉS Erdőhasználat II. | |||||||||||||||||||||
A XXI. században a végzett mérnököktől elvárható legalább egy idegen nyelv szakmai szókincsének ismerete. Szükséges, hogy rálátása legyen az Európai Unió és a szakpolitika összefüggéseire, a fennálló kapcsolatokra. Képesnek kell lennie arra, hogy eligazodjon és szakmailag megalapozott véleményt alkosson a hazai és nemzetközi szakmai és gazdaságpolitikai jelenségekben. A hallgató saját anyagi erőforrásait és/vagy pályázati támogatásokat felhasználva hasonló képzést folytató intézményekben teljesít legalább három szakmai tárgyat. A felvenni kívánt tárgyakat előzetesen egyeztetni kell az oktatási dékánhelyettessel és szakfelelőssel. A mobilitás végeztével a hallgató egy beszámolót ad le a teljesített tantárgyakról és a megszerzett tapasztalatokról. A hallgató által hozott hivatalos/hitelesített, a teljesítésről szóló igazolás alapján 20 kredittel és ötfokozatú skálán definiált érdemjeggyel fogadjuk el a külföldi tanulmányokat. Ütemezés
|
||||||||||||||||||||||||
9. | B típusú tárgyak a választható tantárgycsoportok tárgyai közül bármiféle megkötöttség nélkül | 21 | A válaszott tárgyaknak megfelelően. | |||||||||||||||||||||
10. |
Választható tantárgycsoportok
Környezet- és természetvédelemi tárgycsoport
Szem. | Tantárgy (név, kredit, számonkérés, ea., gy.) | Előkövetelmény | ||||
8. | Élőhelyvédelem | 5 | V | 2 | 3 | Növénytársulástan |
Természetvédelmi kezelési és fenntartási tervek | 5 | V | 3 | 2 | Növénytársulástan | |
Védett erdők kezelése | 5 | V | 2 | 3 | Erdőművelés II. | |
Talajvédelem | 5 | ? | ? | ? | Általános földtan | |
9. | Környezeti hatásvizsgálatok, monitoring, adatbázisok | 3 | V | 2 | 2 | |
Környezeti kémia, levegőtisztaságvédelem, környezeti modellezés | 3 | V | 2 | 2 | ||
Környezetmenedzsment és fenntarthatósági ismeretek | 3 | V | 2 | 2 | ||
Mezőgazdálkodás védett természeti területeken | 4 | V | 2 | 2 | ||
10. | Biomassza és egyéb megújuló erőforrások | 4 | V | 2 | 2 | Erdőművelés II. |
Tájökológia, tájvédelem | 4 | F | 2 | 2 |
Műszaki tárgycsoport
Szem. | Tantárgy (név, kredit, számonkérés, ea., gy.) | Előkövetelmény | ||||
Ökológiai tárgycsoport
Szem. | Tantárgy (név, kredit, számonkérés, ea., gy.) | Előkövetelmény | ||||
8. | Agrárerdészeti rendszerek | 4 | V | 2 | 2 | |
Erdészeti genetika és nemesítés | 4 | V | 2 | 2 | ||
Örökerdő gazdálkodás | 4 | F | 2 | 2 | Erdőművelés II. | |
Tájökológia, tájvédelem | 4 | F | 2 | 2 | ||
Urbánerdészet | 4 | V | 2 | 2 | ||
9. | Távérzékelt adatok feldolgozása | 4 | ||||
(Az erdőgazdálkodás ágazati kapcsolatrendszere) | 4 | |||||
(Erdészeti feladatok, adatkezelés szakmai rendszere) | 4 | |||||
10. | Védett erdők kezelése | 5 | V | 2 | 3 | Erdőművelés II. |
Vidékfejlesztési támogatások | 4 | F | 2 | 2 |
Ökonómiai tárgycsoport
Szem. | Tantárgy (név, kredit, számonkérés, ea., gy.) | Előkövetelmény | ||||
8. | Vidékfejlesztési támogatások | 4 | F | 2 | 2 | |
Bioökonómia és ágazati politika | 4 | V | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | |
Erdővagyon gazdálkodás | 4 | F | 2 | 2 | Erdőhasználat II. | |
Fűrészipari termékek és műveletek | 4 | V | 2 | 2 | Faanyagismeret ÉS Ábrázolástechnikai alapok | |
9. | ? | 4 | ||||
? | 4 | |||||
? | 4 | |||||
10. | Erdészeti-, vadászati turizmus és vendéglátás | 3 | V | 2 | 2 | Erdőhasználat II. |
Marketing és kereskedelem | 3 | V | 2 | 2 | ||
Szakágazati társadalmi kapcsolatok | 3 | V | 2 | 2 | Erdőhasználat II. |
Vadgazdálkodási tárgycsoport
Szem. | Tantárgy (név, kredit, számonkérés, ea., gy.) | Előkövetelmény | ||||
8. | Mezőgazdasági és élelmiszerbiztonsági ismeretek | 4 | V | 2 | 1 | |
Vadbiológia | 4 | V | 2 | 2 | ||
Vadkárelhárítás és becslés | 4 | V | 1 | 2 | Vadgazdálkodástan | |
9. | Fegyvertan és ballisztika | 4 | V | 2 | 2 | |
Intenzív vadgazdálkodás | 5 | V | 3 | 2 | Vadgazdálkodástan | |
Vadbetegségek és vadhúsvizsgálat | 4 | V | 2 | 2 | Gerinces álattan | |
10. | ||||||