Erdőpedagógiai szakirányú továbbképzés
A Soproni Egyetem Erdőmérnöki Kara meghirdeti az erdőpedagógiai szakirányú továbbképzést.
Jelentkezés folyamatosan lehetséges, az egyes képzéseket akkor indítjuk, ha van legalább 15 fő jelentkező.
- jelentkezési határidő: szeptemberi kezdésé augusztus 1, a februári kezdésé január 7.
- módja: a kitöltött jelentkezési lapot ↓ kérjük eljuttani a horvath.tamas@uni-sopron.hu címre.
- A jelentkezés elfogadásáról és a konzultációk időpontjáról augusztus 25-ig illetve január 15-ig e-mailban küldünk értesítést. Felhívjuk figyelmét, hogy a jelentkezési lapon közölt adatok alapján hozott előzetes pozitív felvételi döntés, a beiratkozáskor, a bemutatott dokumentumok ellenőrzése után válik jogerőssé. Amennyiben a végzettsége nem felel meg a bemeneti követelményeknek, a döntést megsemmisítjük.
A gyakorlati szakemberek tapasztalatait integráló és a bevonásukkal megvalósított, gyakorlat-orientált, a kreatív foglalkozásokra és terepi programokra hangsúlyt fektető képzési program elősegíti a környezeti nevelés területén dolgozók módszertani és szakmai ismereteinek szélesítését; magasabb szintű, a mindennapi gyakorlati munkát segítő speciális ismereteket nyújt. A képzés résztvevői nem csak a természeti erőforrások védelmével és a környezettudatos életvitelre neveléssel kapcsolatos alapvető ismereteket szerzik meg, hanem az ésszerű és fenntartható hasznosítás körülményeibe és gazdálkodási kérdéseibe is betekintést nyernek.
Az induló szakirányú továbbképzési szakok és a szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése:
- ERDŐPEDAGÓGIAI SZAKMÉRNÖK (Mesterszint)
Felvétel feltétele: mesterképzésben szerzett erdőmérnöki végzettség vagy a 2006 előtti felsőoktatási rendszer alapján szerzett egyetemi szintű erdőmérnöki végzettség. - ERDŐPEDAGÓGIAI SZAKMÉRNÖK (Alapszint)
Felvétel feltétele: alapképzésben szerzett vadgazda- vagy természetvédelmi mérnöki végzettség vagy a 2006 előtti felsőoktatási rendszer alapján szerzett főiskolai szintű vadgazda- vagy természetvédelmi mérnöki végzettség. - ERDŐPEDAGÓGIAI SZAKVEZETŐ
Felvétel feltétele: alapképzésben szerzett bármely pedagógiai végzettség vagy bármely más felsőfokú diploma.
A képzés
- célja, hogy új, komplex szemlélettel mutassa be az erdő természeti, társadalmi, gazdasági és kulturális értékeit, az erdő és az ember viszonyát, továbbá módszertani segítséget adjon a diákok környezeti neveléséhez. Az erdő szerepének, jelentőségének és mindennapi életünkben betöltött helyének bemutatásával segítse a pedagógusok munkáját, hogy olyan képet tárhassanak diákjaik elé az erdőről, amely hozzásegíti őket a realitásokon alapuló, ésszerű és környezettudatos szemlélet kialakításához.
- szintje: szakirányú továbbképzés, szakmérnöki továbbképzés
- formája: levelező tagozat
- időtartama: három félév, szemeszterenként kétszer egy hét konzultáció, amely összesen 180 óra előadást és gyakorlati foglalkozást jelent. szervezése: a 10/2006. (IX. 25.) OKM rendelet a szakirányú továbbképzés szervezésének általános feltételeiről 2. § (1) bekezdés a) és b) pontjai alapján
Az ismeretek ellenőrzési rendszere a tantervben előírt aláírások, évközi jegyek megszerzéséből, a kollokviumok letételéből, a szakdolgozat elkészítéséből és a záróvizsgából tevődik össze.
A Soproni Egyetem Szervezeti és Működési Szabályzata III. Hallgatói Követelményrendszer, valamint a Soproni Egyetem Erdőmérnöki Kar Tanulmányi- és Vizsgaszabályzatban részletezettek alapján kerülhet sor korábbi képzésben szerzett ismeretek beszámítására.
Finanszírozás módja: költségtérítéses, 90 000 Ft/félév
Szakfelelős intézet: Erdővagyon-gazdálkodási és Vidékfejlesztési Intézet
Szakfelelős: Dr. Horváth Tamás egyetemi adjunktus
További információ: 99-518-139; uzemtan@uni-sopron.hu
Tanterv
Erdőpedagógiai szakvezető | Erdőpedagógiai szakmérnök (alap és mester) | ||||
Tantárgy | Oktató | Tantárgy | Oktató | ||
1. szemeszter | |||||
Személyiségfejlesztés és csoportépítés A | Hartl Éva | ||||
Természet szeretetre nevelés története – természetpedagógia B | Hartl Éva | ||||
Erdő és erdőgazdálkodási ismeretek A | Jáger László | Pedagógiai alapismeretek A | Varga László | ||
Gazdálkodás a természeti erőforrásokkal A | Héjj Botond | Bevezetés a pszichológiába A | Bodnár Gabriella | ||
Vadászati és vadgazdálkodási ismeretek A | Faragó Sándor | Projektpedagógia A | Horváth Tamás | ||
Terepgyakorlat I. (Erdő-vad-természet kapcsolata) A | Puskás Lajos, Király Gergely | ||||
Természetvédelem Magyarországon B | Bartha Dénes, Király Gergely | ||||
Növényvilág védelme B | Bartha Dénes, Király Gergely | Szabadidő-pedagógia B | Molnár Katalin | ||
Állatvilág védelme B | Winkler Dániel | Játék- és tanulássegítés B | Molnár Katalin | ||
Erdészettörténet B | Veperdi Gábor | Hospitálás A | Hartl Éva, Molnár Katalin | ||
Erdőtervezés és erdőfelügyelet C | Gál János | ————— | |||
2. szemeszter | |||||
Erdőpedagógia az erdei iskolában A | Horváth Tamás | ||||
Környezeti nevelés A | Kövecsesné Gősi Viktória | ||||
Kompetencia-alapú természetbeni tanulás A | Molnár Katalin | ||||
Kreativitás-fejlesztés A | Hartl Éva | ||||
Szakmai kommunikáció A | Stark Magdolna | ||||
Terepgyakorlat II. A | Puskás Lajos | ||||
Tájökológia B | Berki Imre | ||||
Életkorok pedagógiája C | Hartl Éva | ||||
Szakdolgozat I. B | Témavezető tanár | ||||
3. szemeszter | |||||
Erdei iskola gyakorlata különböző színtereken A | Puskás Lajos | ||||
Erdei vezetések tervezése és szervezése A | Puskás Lajos | ||||
Erdei iskolai projekttervezés és minőségbiztosítás A | Horváth Tamás Dr | ||||
Erdei iskola szervezése és menedzsmentje A | Jáger László | ||||
Erdő termékei és hasznosításuk A | Stark Magdolna | ||||
Ágazati politika A | Jáger László | ||||
Terepgyakorlat III. A | Puskás Lajos | ||||
Idegenforgalmi és túravezetési ismeretek B | Varga Gábor | ||||
Általános környezetvédelem C | Pájer József | ||||
Szakdolgozat II. B | Témavezető tanár |
A = kötelező tárgy, B = kötelezően választandó tárgy, C = szabadon választható tárgy
A képzés az Erdőmérnöki Kar és a Benedek Elek Pedagógiai Kar oktatóinak közreműködésével valósul meg.